Udgivet i

Flytningen af vores kunder til vores nye online kontrolpanel. 18. jan 2019

Kære kunde,

På mandag den 21. januar begynder vi flytningen af vores kunder til vores nye online kontrolpanel og samtidig har vi opdateret hjemmeside som får et helt nyt udseende samt nemmere login til ”min alarm” samt nye funktioner. Vi lægger en udførlig brugervejledning til det nye kontrolpanel under Din Konto i onlinekontrolpanelet. Gå ind og kig det igennem, det er vigtigt at I

gennemgår om alle jeres oplysninger er korrekte.

Hvad vil der ske:

Arbejdet med flytningen begynder mandag den 21. januar og afsluttes torsdag den 24. januar. I mellemtiden vil du kunne opleve tekniske forstyrrelser, der påvirker adgangen til dit alarmsystem eventuel små forsinkelser eller tab af servicemeddelelser og alarmer, men det fungerer lokalt præcist som det skal.

  1. Nederst i denne e-mail finder du oplysninger om, hvordan du opretter en ny adgangskode. Det er et krav, at du ændrer adgangskoden for at sikre adgang til dit alarmsystem. Adgangskoden skal indeholde otte (8) tegn: mindst to (2) bogstaver og mindst et (1) stor bogstav og et (1) lille bogstav samt et nummer.
  2. Når du er kommet til dit nye Online kontrolpanel, er det vigtigt, at du går til indstillinger ved at klikke på de tre prikker til højre i den sorte menulinje. Der kan du opdatere dit brugernavn og din adgangskode. Vi anbefaler, at du bruger din e-mailadresse som dit brugernavn. Det er også her, du ændrer og tilføjer flere brugere (hvem skal have adgang til dit online kontrolpanel) og dine kontakter (hvem skal modtage besked, hvis der er en alarm).
  3. Nye funktioner under ”Min alarm”.
    1. Fra næste uge sendes SMS-beskeden fra telefonnummer: +4592 45 18 00. Gem dette nummer i din kontaktbog i din

      mobiltelefon.

    2. Alle kontaktpersoner modtager besked på alarmhændelser påsamme tid, så det er derfor vigtigt at man tildeler personerne

      den rette funktion.

    3. Nabohjælp bliver omdøbt til ”Kontaktpersoner” Her kan man nulave separate indstillinger, således man selv vælger hvilke informationer den enkelte kontaktperson skal modtage, og på hvilke måde beskeden skal modtages, skal det være via sms, opkald eller e-mail.
    4. Bruger er dem som fremover modtaget service beskeder, dette kan ske via sms eller e-mail, og du vælger selv hvem der skal have hvilken besked.
    5. Bolig opkald omkring alarmhændelser til fastnettelefoner udgår, da vi ikke finder det hensigtsmæssig og sikkerhedsmæssig korrekt at telefonen ringer i det hjem hvor alarmen står.
  4. Det er meget vigtigt, at du tjekker:

a. Kontaktoplysninger (navn, mobilnummer og e-mailadresse) på:

i. Brugere
ii. Kontakter

5. For at få adgang fra din mobiltelefon eller tablet skal du gøre følgende:

  1. Åbn webbrowseren til din mobilenhed (IPhone / IPad = Safari ogAndroid = Google)
  2. Indtast adressen: https://controlpanel.lockon.dk
  3. Log ind med dine nye loginoplysninger
  4. Opret en genvej til din startskærm
  5. Vores Lockon APP stopper med at virke når vi flytter til det nyekontrolpanel.

Sendt mandag den 21/1

Kære Kunde.

Vi er nu i gang med flytningen til det nye kontrolpanel, du kan nu oprette nyt password/kodeord som skal indeholde 8 tegn som skal indeholde mindst:
1 stort bogstav – 1 lille bogstav – 1 tal og kan ikke indeholde specieltegn så som @#!

  • Klik på linket https://controlpanel.lockon.dk
  • Indtast dit brugernavn, du modtog i vores informationsbrev, som vi sendte til dig i fredags
  • Klik på “Genopret password”.
  • Der bliver nu sendt en email til dig med et link hvor du kan nulstillepasswordet/kodeordret.